Lumea Culinara

Cozonac delicios si rapid facut in masina de paine

15
Cozonac delicios si rapid facut in masina de paine 
Profit de boala! M-a prins si ma tine prizoniera in camera mea si ca sa-mi omor timpul scriu. Ajung in sfarsit sa pot scrie si in blog. Atat cat reusesc sa fac asta inainte sa reinceapa "sezonul de ameteli" si alte bucurii gripacioase.

In duminica asta, timpul mi-a ajuns prea putin si la fel si cheful sa ma apuc de dulcegarii. Asa ca am cautat o solutie rapida si buna, numai buna de multumit iute musafiri multi si pretentiosi. Si cui nu i-ar conveni sa stea la taclale in timp ce o masinarie face toata treaba? Eu una m-am bucurat sa am la indemana tehnologia din masina mea de paine. Si iata si reteta!


Timp de realizare: aprox. 2 ore
Ingrediente
1 ou
500 gr faina
120 ml iaurt 
150-200 ml lapte
1 cub de drojdie
3 linguri de unt rece, taiat cuburi mici
4 linguri de zahar pudra
1 varf cutit de sare
zeama stoarsa de la 1 lamaie
coaja razuita de la 1/2 lamaie
100 gr de curmale taiate cubulete, fara samburi
100 gr nuci macadamia
100 gr stafide sau 50 pana la 100 gr lamaie confiata, cuburi

Cum se face?
1. In functie de instructiunile masinii tale de facut paine pune mai intai ingredientele uscate (faina, fructele, zaharul pudra, sarea) sau ingredientele umede (oul, iaurtul, laptele, 1/2 din cantitatea de suc de lamaie stoarsa, coaja de lamaie stoarsa); adauga toate ingredientele strict in functie de instructiunile masinii tale de facut paine;
2. adauga drojdia si programeaza masina pe programul rapid de facut paine (framantat+copt); masina mea are un program ultra-rapid de 1 h 50 min, insa cozonacul va ramane mai dens);
3. lasa cozonacul sa se "rasufle" putin in masina de paine dupa ce s-a terminat programul de framantat si copt, apoi scoate-l pe un servet de bucatarie curat si acopera-l bine pana la momentul in care decizi sa-l incepi si sa-l aduci pe masa.

Mici secrete: E si mai bun, daca  amesteci cealalta parte de suc de lamaie cu 4-5 linguri de zahar pana obtii o pasta fluida si albicioasa si o intinzi peste crusta cozonacului scos din masina de paine si caldut inca. Eu asa am facut si a fost o bunatate!


Daca masina ta de paine nu coace o paine mai mare de 900 de gr, redu cantitatea de faina cu 100 gr,  iar laptele si iaurtul cu 50 ml/gr.

Pofta buna!


15 comentarii: Leave Your Comments

  1. Langmina draga mea e tare bun si rapid. Pana am stat la o poveste cu prietenii, s-a facut! Si am mancat pe saturate o bunatate de cozonac. Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna am si eu o intrebare.
    Doresc sa achizitionez o masina de copt paine.Ma intereseaza daca prepararea cozonacului o face pana la sfarsit aparatul sau doar framanta si dospeste coca pe care ulterior o pui la cuptorul aragazului?
    Ce anume trebuie sa caut la un astfel de aparat atunci cand il aleg?
    Multumesc anticipat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se poate coace pana la sfarsit,dar nu mai putem face umplutura clasica si nici nu-i mai putem impleti...Pot fi adaugate stafide infainate,bucati de rahat ,dar nu le poti controla distributia ca atunci cand intanzi umplutura si se creaza straturi...

      Ștergere
  3. Draga Teonia,

    Depinde foarte mult cum alegi masina. Sunt si masini de paine care doar framanta, sunt un soi de roboti de bucatarie. Insa orice masina de paine in mod normal are si capacitatea de a coace un cozonac, pentru ca folosesti functiunea pentru facut paine.

    Incearca sa gasesti o masina de paine cu functiuni complexe: poate fie framanta; poate fie framnta si dospi; poate fie framanta, dospi si coace; poate face magiun si are 2 tipuri e programe pentru copt: unul scurt si unul lung pentru paine. Fii atenta sa poata coace atat paine normala cat si paine multicereal (timpii si retetele difera). A mea este astfel si sunt foarte multumita de ea. Nu e cine stie de marca. E un Orion, pe care l-am luat la reducere acum 5 ani din Auchan. Dar merge foarte bine, iar faptul ca are programul pentru facut paine scurt e super: faci economie de timp si de energie electrica.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna ziua,

    as vrea sa stiu daca cantitatile date pentru reteta de cozonac sunt potrivite pentru un masina de paine cu cuva de 1 kg ?
    Tot am cautat o reteta de cozonac care sa si faca coca cum trebuie, dar la toate retetele gasite , nimeni nu preciza pentru ce cuva sunt date cantitatile din reteta

    Astept un raspuns cat mai curand

    Merci mult

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga Lorena, masina mea coace pana la 1,100 kg si masurile sunt date pentru aceasta cuva. De aceea am precizat la "Mici secrete" ca daca ai cumva o masina de facut paine care nu coace decat pana la 900 de gr de paine, atunci reduci cantitatile de iaurt si faina asa cum am indicat acolo (intr-o prima faza as reduce cu mai mult ca sa fiu sigura ca nu da pe dinafara, chiar daca ar iesi un cozonacel mai mic).

    RăspundețiȘtergere
  6. Bună ziua,
    cred că am să încerc și eu acestă rețetă de cozonac.
    Aș dori să știu dacă untul și zahărul sunt măsurate cu lingura mașinii de copt sau cu o lingură obișnuită.

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu folosesc o lingura obisnuita, pentru ca masina mea n-a avut o lingura/masuratoare a ei. Iti doresc sa-ti iasa reteta Salomeea.

    RăspundețiȘtergere
  8. Daca pun drojdie uscata,cata ar trebui sa pun ? multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  9. Un plic ar trebui sa fie suficient! Eu n-am incercat niciodata cu drojdie uscata, insa totusi cred ca e suficient un plic. Sa-mi spuneti va rog cum v-a iesit cu drojdie uscata. Multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  10. buna .
    masina mea de copt are 8 programe, unul coace piine (3 ore- doar asta lam incercat)
    in afara de piine nam mai copt nimic alt ceva ,
    este o programa care scrie rapid- 1,5 ore
    sunt altele la care scrie Dulce , doar amesteca, doar coace etc.
    la care ar trebui sa o pun incazul meu la cea rapida ?
    dupa cum ati descris mai sus ca ati facut cozonacul ati ales rapid 1,5 ore as vrea sa stiu .. intr-o ora jumate ea framinta si coace ?
    eu nu am folosit inca acest buton si de aia nu stiu

    mersi mult si astept un raspuns cit mai curind.

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna Valentina. Da, si masina mea are programul scurt ca si masina ta. Foloseste cu incredere programul asta. Totusi, ca sa fii sigura ca masina ta face ceea ce trebuie in acest timp masina ta va amesteca ingredientele, le va framanta si le va coace. Spor si sa-ti iasa cozonacul :)

    RăspundețiȘtergere
  12. ati scris ca trebuie un cub de drojdie....va rog sa specificati si marca,deoarece cubul de drojdie de la lidl este mai mare,in timp ce cele de pakmaya sunt mai mici...

    multumesc anticipat,

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu folosesc cub de drojdie de la Dr. Oetker. Spor sa fie si sa va iasa painea :)

    RăspundețiȘtergere
  14. WOW !suna minunat rețeta!O voi face si eu!!!
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere