Lumea Culinara

Gogosele exotice cu topping de sampanie

1

La o cafea si-o vorba de duh in bucatarie:

Asta-seara am avut chef de joaca in bucatarie. Si am ales sa ma joc cu orezul poate si pentru ca am scris din nou (in meseria mea) despre un bucatar vietnamez care iubeste Romania de doua ori. Dang Xuan Loc, sau Sony asa cum vrea sa i se spuna a venit in Romania in 1995 sa studieze petrochimia. A iubit tara asta si nu a mai plecat. A ramas la Pitesti.

Dupa cativa ani a iubit Romania inca o data, de astadata indragostindu-se de o romanca cu care s-a si casatorit. Au doi copii impreuna si au pus bazele primului restaurant cu specific vietnamez din Romania - Asia Flavour Company, care se afla in Pitesti pe strada Plevnei, la nr. 10.

L-am intalnit pe Sony alaturi de ambasadorul plenipotentiar al Vientamului venit in orasul meu pentru a stabili contacte universitare si de afaceri aici. M-a invatat despre lume si despre spiritul uman prin mancarea pe care a pus-o in farfurii, prin retele pe care mi le-a impartasit spre publicare. Pe mese ne-a asteptat nu doar cu mancarea gata, aburind, ci si cu bucatele de carton fin si frumos colorat pe care a tiparit 14 din invataturile lui Buddha, pentru ca omul nu traieste doar cu paine si apa ci mai ales cu vorbe de duh si asta pe toate meridianele lumii.

M-a inspirat acest om intr-atat incat azi, eu care nu ma dau in vant dupa orez, l-am transformat in ceva dulce. Ii dedic aceasta reteta lui si familiei lui desi nu stie de dedicatia mea asa cum v-o dedic si voua cei ce ma cititi aici. E un fel de a-i multumi acestui om pentru caldura umana pe care a transmis-o atunci cand mi-a vorbit despre Romania si despre Vietnam.


Timp de preparare: 60 minute
Cantitate obtinuta: 30 bucati
Dificultate: medie


Ingrediente pentru topping-ul de sampanie:
2 plicuri de zahar vanilat
2 galbenusuri
1 lingura unt
2 linguri de faina
100 ml sampanie, sau vin spumant
100 ml lapte



Puneti pe bain marie sampania, laptele, margarina, faina si zaharul vanilat. Amestecati pana se ingroasa si devine ca o crema potrivit de consistenta. Luati de pe bain marie si imediat puneti cele doua galbenusuri in compozitie. Amestecati rapid apoi adaugati albusurile batute spuma si amestecati din nou. Trebuie sa obtineti o crema fluida, dar nu apoasa. Dati crema la frigider. O veti scoate de la frigider doar inainte de a fi servita la masa.

Ingrediente pentru gogosele:
250 gr orez prefiert
100 gr branza de vaci sau urda
1 pliculet zahar vanilat
1 pliculet praf de copt
50 gr nuci macinate fin
2 oua
100 gr faina
zahar pudra sau miere si scortisoara pentru decor si rafinament



Fierbeti orezul dupa indicatiile de pe pachet si adaugati in apa in care il fierbeti un praf de sare. Dupa ce l-ati fiert si l-ati racit, pisati-l sau mixati-l ca sa obtineti un piure. Va fi de consistenta destul de lipicioasa si dura. In aceasta pasta de orez adaugati branza, nucile, faina, zaharul vanilat, praful de copt si galbenusurile. Amestecati bine. Aluatul este corect si bine facut atunci cand se dezlipeste de vas. Daca ramane lipit de vas mai adaugati-i putina faina.
Cu mana umezita in apa, formati bile potrivit de mari pe care le tavaliti prin albusurile usor batute, apoi prajiti gogoselele in ulei foarte bine incins.

Secrete: Daca uleiul nu este suficient de incins, gogoselele se vor lipi de tigaie.

Serviti gogoselele calde, pudrate cu zahar vanilat si scortisoara, alaturi de toppingul de sampanie foarte rece.

Pofta buna.

Un comentariu: Leave Your Comments

  1. Ce bine arata gogosicile astea,:)...super...am retinut reteta...felicitari,fumos blogulet ai!!!
    Pupicei multi!

    RăspundețiȘtergere